ALL THE LITTLE THINGS

Igår var det dags att vinka hejdå till frugan på flygplatsen. Vi båda lyckades hålla tårarna inne till en början men när jag gick tillbaka till bilen och såg planet lyfta då brast det och jag började stortjuta. Vi har haft tre helt underbara veckor tillsammans och vi har fått många minnen för livet! Tanken på att vi inte kommer ses på flera månader igen gör ont. Men vi ska klara det ännu en gång. Det känns tryckt att veta att vi bara är några timmar ifrån varandra nu då hon ska resa runt i Australien i tre månader.

Efter att jag hade lämnat av Taine på daycare imorse åkte jag hem och packade strandväskan och lagade lunch och tog bilen till Tahuna beach och spenderade dagen i stekande sol och 30 grader. Hamnade brevid tre sköna snubbar som hade tagit med sig både gitarr och trummor och satt och sjöng och spela i flera timmar. Det gjorde mig på bra humör. Ikväll har jag lagat mat till hela familjen och det blev väldigt uppskattat. Ligger just nu i sängen och lyssnar på Matt Corby, borde släcka snart för imorn är det upp tidigt för att färga och klippa håret som gäller.

TIME FLIES

Fick ytterligare två besökare från sverige i helgen. I lördags kom Elin och Johanna hit som just nu reser runt på Nya Zeeland och i Australien. Vi har haft grymt bra dagar tillsammans som vi avslutade på bästa sätt med middag och mys på stranden. Igår åkte vi till Bevans jobb så visade han oss runt i hangaren där dom för tillfället håller på att plocka isär just det flygplanet som jag och min familj flög ut till Aiu Tutaki för två år sedan. Det var lite häftigt att se samma plan i miljontals delar. Annars har vi bara tagit det väldigt lugnt om dagarna, vi tog bilen till Abel Tasman och spenderade en heldag på en paradisstrand, lagat god mat och sjungit oss hesa. Idag var det dags för Elin och Johanna att resa vidare och imorn är det frugans tur. Jag kan inte fatta att tre veckor redan har gått. Men så mycket vi har hunnit med och så himla kul vi har haft. Tack för dessa underbara dagar tjejer!

UNDERBART

Jag kan inte sluta lyssna på denna underbara australienare ♥

EN HELDAG PÅ TAHUNA BEACH

BACK IN NELSON

Efter en natt i Christchurch rullade vi vidare mot Queenstown. Vi kom dit runt lunchtid på lördagen och då mötte vi upp Louise som var där med sin familj. Vi köpte med sushi och gick och satte oss i en jättefin park mitt i stan. På kvällen förfestade vi med våra roommates, två Nya Zeeländare och en sydkorean. Runt tolv bar det av ut för att utforska Queenstowns nattklubbar och vi hade en grymt rolig kväll! Hela söndagen strosade vi runt på stan och njöt av solen i parken. På kvällen gick vi på bio och såg den nya Ganster Squad som var väldigt bra!

I måndags vaknade jag upp med klump i magen, vi hade nämligen bokat in bungyjump och världens högsta swing. Ännu en gång skulle jag trotsa min höjdskräck. Jag var livrädd redan på vägen dit men blev en aning lugnare när vi fick på oss all utrustning och fick träffa personalen som var hur härliga som helst. Dom spelade hög musik och vi gick runt och dansade så man tänkte inte riktigt på hur högt ovanför marken vi faktiskt var. När Michel Jacksons låt Beat It sattes igång var det min tur. Man var inte jättekaxig när man stod där uppe och tittade ner 134 meter kan jag lova, men jag hoppade utan att tveka och jag är så otroligt stolt över mig själv. Vilken upplevelse!! Direkt efter bungyn var det dags för swingen som jag och Carro skulle göra tillsammans. Återigen var vi nervösa.. tanken av att falla 300 meter mellan två berg var inte jättelockande men den här gången hade jag Carro brevid mig så jag kände mig en aning lugnare. Killen som skötte knappen släppte ner oss när vi som minst anade det så vi slapp den långa väntan av nervositet. Vi avslutade dagen med att gå till Fergburger och köpte varsin fet hamburgare och öl, det var vi värda tyckte vi!

I tisdagskväll var det dags att vända hemåt igen. Vi fick sällskap av Juan Pablo från Chile som vi mötte på hostlet vi bodde på. Han satt och spela på sin ukulele i baksätet samtidigt som han beatboxade och berättade alla sina livshistorier. Skönare kille får man leta efter. Vi stannade en natt i Franz Josef och gick till glaciären innan vi fortsatte vår resa hem till Nelson.

DAG ETT PÅ VÅR ROADTRIP

Efter sex timmars bilkörning befinner vi oss nu på en mysig bar vid stranden i utkanten av Christchurch. Vi har precis ätit jättegod mat och sitter nu och lyssnar på livemusik medan folk börjar bli fulla redan nu och klockan är bara åtta.. Tror det kommer bli en bra kväll det här. Imorn fortsätter vi vår resa neråt i landet och åker mot Queenstown där vi har bokat hotell i 3 nätter.

REGN

Imorse kom Nadia hit med Sam och Nikolai så gick vi till Aquatic center och spenderade några timmar där med barnen. Det har regnat och varit trist väder hela dagen så efter lunch tog Carro och jag med Maia till stan för en fika och lite shopping. Imorgon skiner förhoppningsvis solen igen och vi är lediga. Vi funderar på att åka upp mot Golden Bay och leta upp någon fin strand och hänga där hela dagen. Så nu håller vi tummarna för bättre väder!

ABEL TASMAN SKYDIVE

Igår kunde jag kryssa av ännu en sak på min NZ-bucket list. Det var en sån sjukt häftigt känsla att hoppa ut från ett flygplan på 4000 meters höjd. Vi alla var lite pirriga i bilen påväg dit men när vi väl var där och hade fått träffa våra instruktörer och fått på oss utrustningen blev vi sjukt taggade och all nervositet var borta. Utsikten var helt fantastiskt! Jag förstår varför Abel Tasman Skydive är rankad som en av top 10 skydive i hela världen. Efteråt åkte vi vidare till Kaiteri där vi spenderade hela dagen med sol och bad på favoritstranden. Igårkväll var vi hemma hos mig och lagade mat innan vi gick ut i Nelson och klev innanför dörren vid klockan fem inatt. Svårslagen dag helt enkelt.

VI ÄR GRYMMA!

A DAY AT THE ZOO

I onsdags fick jag äntligen efter fyra månaders längtan krama om frugan igen. Jag stod och väntade på flygplatsen och i samma sekund som jag såg flygplanet komma började tårarna rinna. Jag kan inte beskriva hur glad jag blev av att se henne igen. Efter världens bästa kram och en massa tårar bar det hemåt till mig där Bevan och Jenna väntade. Igår var vi bara hemma med barnen eftersom vädret inte var det bästa och Carro var fortfarande trött. Idag däremot har det varit strålande sol så vi tog med barnen på zoo och därefter blev det glass vid stranden. Ikväll ska vi hem till Nadia och mysa till det med kex, ost och vin för att lugna nerverna inför morgondagen då vi ska hoppa fallskärm! Är sjukt taggad och tror det kommer bli en otroligt häftig upplevelse!

NJUTER

Livet är underbart just nu!

ROADTRIP TILL QUEENSTOWN

Veckan kunde inte ha blivit mycket bättre. Vi har hunnit med att se stora delar av södra ön och vi har fått uppleva så otroligt mycket på så kort tid. Allt från jordbävningar, åka speedboat, bada jacuzzi med utsikt över hela Queenstown, gratis helikopter flygning och glaciärvandring, tältat på stranden, skålat i Queenstown på tolvslaget, dansat till afrikansk musik ute på gatan, kört bil genom vattenfall, ätit massa god mat och träffat underbart härliga människor! Listan kan göras lång. Vi lyckades även bli fast i Franz Josef i tre dagar på grund av oväder och vägarna stängdes av men inga sura miner för det. Vi gjorde det bästa av situationen och träffade andra turister från hela världen, och vem kunde tro att en liten skitstad hade lika bra nattliv som Queenstown. Vi har helt klart haft en oförglömlig vecka som jag skulle vilja göra om hundra gånger om!