BACK IN NELSON

Efter en natt i Christchurch rullade vi vidare mot Queenstown. Vi kom dit runt lunchtid på lördagen och då mötte vi upp Louise som var där med sin familj. Vi köpte med sushi och gick och satte oss i en jättefin park mitt i stan. På kvällen förfestade vi med våra roommates, två Nya Zeeländare och en sydkorean. Runt tolv bar det av ut för att utforska Queenstowns nattklubbar och vi hade en grymt rolig kväll! Hela söndagen strosade vi runt på stan och njöt av solen i parken. På kvällen gick vi på bio och såg den nya Ganster Squad som var väldigt bra! 
 
 
I måndags vaknade jag upp med klump i magen, vi hade nämligen bokat in bungyjump och världens högsta swing. Ännu en gång skulle jag trotsa min höjdskräck. Jag var livrädd redan på vägen dit men blev en aning lugnare när vi fick på oss all utrustning och fick träffa personalen som var hur härliga som helst. Dom spelade hög musik och vi gick runt och dansade så man tänkte inte riktigt på hur högt ovanför marken vi faktiskt var. När Michel Jacksons låt Beat It sattes igång var det min tur. Man var inte jättekaxig när man stod där uppe och tittade ner 134 meter kan jag lova, men jag hoppade utan att tveka och jag är så otroligt stolt över mig själv. Vilken upplevelse!! Direkt efter bungyn var det dags för swingen som jag och Carro skulle göra tillsammans. Återigen var vi nervösa.. tanken av att falla 300 meter mellan två berg var inte jättelockande men den här gången hade jag Carro brevid mig så jag kände mig en aning lugnare. Killen som skötte knappen släppte ner oss när vi som minst anade det så vi slapp den långa väntan av nervositet. Vi avslutade dagen med att gå till Fergburger och köpte varsin fet hamburgare och öl, det var vi värda tyckte vi! 
 
 
I tisdagskväll var det dags att vända hemåt igen. Vi fick sällskap av Juan Pablo från Chile som vi mötte på hostlet vi bodde på. Han satt och spela på sin ukulele i baksätet samtidigt som han beatboxade och berättade alla sina livshistorier. Skönare kille får man leta efter. Vi stannade en natt i Franz Josef och gick till glaciären innan vi fortsatte vår resa hem till Nelson. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0