TIMBER

Behöver jag ens nämna hur härlig gårdagen var?

LITE AV ALLT

Dom senaste dagarna har bestått av jobb, strandhäng och myskvällar. I torsdags blev vi hembjudna till Lisa, Caroline och Emmelie för att kolla på The Incredibles, älskar gamla barnfilmer! I fredags var jag ledig hela dagen så jag tog en skön sovmorgon och strosade sedan runt på stan i ett par timmar. En av mina favoritbutiker har äntligen öppnat här i Manly så jag passade på att fynda träningskläder och en klänning till bröllopet i februari. På kvällen firade vi Lisa i lägenhet 103 som fyllde år. Hade en riktigt rolig kväll ihop med ett helt gäng svenskar. Komiskt att man flyttar till andra sidan jorden och ändå hamnar man på en förfest med enbart svenskar.

TACO & SOLSIDAN

SUGAR LOUNGE

På måndagar är det halva priset på Sugar Lounge så vi passade på att gå ut och äta middag där ikväll. Hela svenska tjejligan plus Amalias pojkvän Pat. Jättemysig kväll och riktigt god mat! Imorn är både Sofie och jag lediga samtidigt vilket nästan aldrig händer nu för tiden då vi jobbar i princip varannan dag, vi hoppas på att få lite sol då det varit kasst väder hela helgen. Vi är så himla sugna på lite sol och bad. Vi ska även försöka få till en storhandling igen då vår kyl har börjat eka.. Hoppas allt är bra med er där hemma!

ADDICTED TO YOU

Hej hopp! Ber om ursäkt för den dåliga updateringen, vi har haft fullt upp med annat i veckan. I torsdags blev vi hembjudna till Amalia och hennes pojkvän för lite häng på deras balkong innan vi gick ut. Det blev vår första riktiga utgång här i Manly och vi blev inte besvikna. I fredagskväll kom Malin hit så hade vi traditionellt fredagsmys med tända ljus, godis och världens åskoväder utanför, jättemysigt! Annars i helgen är det mestadels jobb som gäller för oss båda, vädret ser ut att bli rätt dåligt så det gör inte så mycket för vår del.

Bjuder på lite blandade bilder från senaste tiden.

VÄLKOMNA HEM TILL OSS!

Igår fick vi äntligen nycklarna till lägenheten så gårdagen bestod av storstädning och en massa fix. Nu börjar det äntligen likna nått och här kommer vi absolut att trivas! Vi är helt förälskade i vår stora garderob! Vi har till och med för lite kläder för att fylla ut alla utrymmen, vilket aldrig tidigare hänt. Känslan av att få packa upp våra stora resväskor efter nästan en månad var obeskrivlig.

Idag mötte vi upp Sandra och Linn för att åka till IKEA en bit utanför stan. Vi började med en efterlängtad köttbulletallrik i restaurangen innan vi köpte på oss lite nödvändigheter till lägenheten. Vi passade även på att handla på oss lite typisk svensk mat. Pepparkaksdeg, lösgodis och gräddsås stod högst upp på listan! Så det var fyra nöjda tjejer som lämnade IKEA några timmar senare.

Här har ni några bilder på vår mysiga lilla lägenhet och en del av vår trädgård.

WEEKEND I SYDNEY

I fredags tog vi färjan över till Sydney och mötte upp pappa som är i Australien med jobbet i några veckor. Vi har haft en jättehärlig helg ihop och ätit massa god mat, strosat runt på Sydneys gator och varit på den traditionella söndagsmarknaden. Hotellet vi bor på ligger mitt i stan med utsikt över hela Darling Harbour, känns superlyxigt med tanke på vad vi är vana vid nu.

Vi åkte även över till Manly igår som bjöd på strålande sol och 35 grader. Pappa och jag passade på att gå på lägenhetsvisningar och han även med några timmar på stranden medan Sofie jobbade. Ikväll har vi varit ute och käkat på pappas favoritresturang, ett mysigt italienskt ställe med jättegod mat och livemusik. Imorgon bär det av tillbaka till Manly igen för då flyttar vi äntligen in i vår egna lägenhet!!

PALM BEACH

Gårdagen bjöd på kanonväder så vi passade på att åka på en liten dagsutflykt med Sean och Lockie till Palm Beach, ett jättefint ställe 45 minuter från Manly. Grabbarna lurade med oss på en vandringsled upp till en utkiksplats med utsikt över hela Palm Beach, det tog oss ett bra tag innan vi hittade den egentliga stigen men efter många svordomar och rivsår var vi äntligen uppe på toppen och det var det värt. Efter en heldag med sol och bad packade vi ihop oss i bilen igen och åkte hem. Hoppas på många fler utflykter som denna!

GELATISSIMO

Här står jag och serverar glass om dagarna. En veckas utbildning är nu klar och idag jobbade jag min första dag som anställd på Gelatissimo! Trivs hur bra som helst och har underbara kollegor som förgyller mina dagar! Behöver jag ens nämna hur god glassen är?

SATURDAY

Några bilder från i lördags när jag mötte upp Hanna och Linnea och deras killkompisar som var på besök här i Manly. Efter en lunch i solen på Steynes tog vi bilarna till några klippor en bit bort som man kan hoppa ifrån. Spenderade sedan hela eftermiddagen på stranden innan det blev jobb hela kvällen för min del!

FRIDAY NIGHT

Avslutar denna fredag på bästa sätt med picnic nere vid hamnen. Night folks!