FAAAN!

Vet ni vad jag kom på nu? Jag har ingen chokladkalender i år!! Det är ju ett måste varje jul. Ingen jul utan en chokladkalender, så är det bara. Imorn efter skolan ska jag gå raka vägen o köpa en, för ni har väl inte glömt att det är 1 december imorn va? :)

HE'S SMILING AND I'M MELTING

Jag har haft en jättemysig eftermiddag tillsammans med tjejerna i klassen. Vi har julbakat och druckit glögg.

FREAKIN' MONDAY

Imorse satt jag i över en timma och vänta på den där jävla bussen som aldrig kom. Jag har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv, jag är glad över att jag har kvar mina fingrar nu. Som tur var slutade vi tidigt idag så det blev en långlunch på stan med Niclas och Carro som gjorde mig på bra humör igen. Vi satt i nästan tre timmar o snacka skit, riktigt mysigt! Ikväll ska jag bara ligga o glo framför teven och njuta av att vi har sovmorgon imorn med.

Jag saknar mitt paradis!

FÖRSTA ADVENT!

Tänk att det redan är första advent idag. Nu är det verkligen inte långt kvar till julafton. Idag har vi börjat julpynta lite smått här hemma och älsklingen o jag har bakat pepparkakor. Jag har faktiskt lite ont i magen efter all pepparkaksdeg jag ätit, haha. Nu ska vi mysa ner oss i sängen o kolla på film!

Kanske inte de finaste pepparkakorna jag har sett ;)

IT'S FRIIIIIDAY!

Ikväll kör vi hårt! Fan vad jag är danssugen!

SOONER OR LATER WE ALL MOVE ON

Blev en snabbis fika med Nadin efter skolan innan jag skulle vidare till frisören. Nu är jag ännu mer blond o korthårig och blev jättenöjd som vanligt. Jag älskar den där fräscha känslan efter att man har varit hos frisören.

Nu matlagning sen sooooova!

WHAT GOES UP MOST COME DOWN BUT DON'T LET ME FALL

Jag har haft urmysiga dagar tillsammans med min älskling. Vi var helt slut efter en heldag i Stockholm så i söndags sov vi bort halva dagen. På kvällen bjöd Emil på middag och efter det gick vi på bio. Vi firade nämligen tre månader tillsammans i helgen. Tre helt underbara månader. Jag älskar dig så mycket!

I'M ABOUT TO LOOSE CONTROL AND I THINK I LIKE IT

Idag blir det en heldag i Stockholm med Emil och hans familj. Sen stannar jag i Uppsala i ett par dagar så vi hörs nog mer på tisdag igen. Hade fint hörni! :)

FREDAGSMYS

Det känns riktigt skönt att avsluta skolveckan med ett MVG i frisör. Det gjorde min dag!

Snart ska jag dra mig bort till Anna där det väntas myskväll med världens bästa tjejer. Men först ska jag trycka i mig den utsökta kebabpizzan som ligger här brevid mig. PUSS!

TA MIG TILLBAKA!!!!

I WISH I WAS CUDDLED IN YOUR ARMS RIGHT NOW

Jag och Anna passade på att gå förbi BikBok en snabbis efter skolan eftersom de hade halva priset på allt idag. Jag fyndade en skjorta, ett par shorts och ett armband allt tillsammans under 300 kronor. Glad tjej!

MY FIRST TATTOO

Jag gjorde min första tatuering på Rarotonga. Väldigt enkel och liten men jag gillar den skarpt. Jag har alltid gillat små tatueringar på lite mer diskreta ställen så jag valde ett hjärta på foten som ett minne av hela resan. Nöjd som bara den. Jag är redan sugen på att göra en till men ska nog vänta ett tag.

IT SEEMS THAT YOU DON'T MISS ME AT ALL

Jag börjar undra om jag aldrig ska bli av med den här jävla jetlagen. Det ända jag gör är att sova, sova och sova men inte blir jag piggare för de. Igårkväll somnade jag redan vid halvåtta men var fortfarande galet trött imorse när klockan ringde. Jag ska försöka piggna till nu med en kopp te sen är det plugg som gäller!

RAROTONGA & LOS ANGELES

Nu är jag hemma igen efter tre obeskrivligt bra veckor. Många av er ville att jag skulle berätta om våran resa och visa lite bilder så jag tänkte göra ett lite längre inlägg nu. Ni får väl läsa så länge ni orkar, haha.

Vi åkte från Arlanda och mellanlanda först i London där vi var i ett par timmar innan vi tog flyget vidare till Los Angeles. Där blev det ytterligare några timmars väntan innan vi tog flyget mot Rarotonga. Efter den 36 timmar långa resan var vi äntligen framme. När vi kom in på den minimala flygplatsen möttes vi av en man i hawaiiskjorta som sjöng och spelade ukulele och hälsade alla välkomna. Vi fick vårat bagage och blev skjutsade till vårt hus där vi skulle bo de närmsta 13 dagarna. Huset låg vid en strand som heter Muri Beach och det var superfint och jättefräscht med pool och en stor balkong med utsikt över havet. Där trivdes vi bra kan jag lova.

Vädret var lite halvdant de första dagarna så då passade vi på att åka runt på ön och turista lite. Vi var och kollade på ett jättefint vattenfall och en dag var vi på marknad och shoppade lite. Men när solen väl kom fram spenderade vi hela dagarna på de underbara stränderna. Vi paddlade även ut till några mindre öar i närheten för ännu mer sol och bad. Annars njöt vi bara dagarna igenom och gick ut och åt på mysiga restauranger på kvällarna.

En dag fick vi möjligheten att åka i ett utav pappas flygplan ut till en liten paradisö som heter Aui Tutaki. Det var det vackraste jag någonsin sett. Vattnet var sådär härligt turkost, stränderna var nästan vita och himlen klarblå. Först när vi kom fram till ön fick vi en guidad tur runt hela ön där de berättade lite om deras historia osv, efter det åkte vi båt mellan de olika öarna runtomkring. Vi snorklade bland massa färgglada fiskar och vi såg även jättesköldpaddor som var nästan en meter stora. Det går verkligen inte att beskriva hur vackert allting var! Resten av dagen spenderade vi på en ö som heter Onefoot Island. Det bjöds på underhållning, god mat och härlig gitarr sång! När vi skulle flyga tillbaka till Rarotonga igen fick Tove och jag sitta framme hos piloterna och vara med när vi skulle landa. Det var bland det häftigaste jag gjort i hela mitt liv men samtidigt lite scary. Men det här var helt klart den bästa dagen på hela semestern!

En kväll var vi på en show som heter Highland Paradise. Det var en helkväll med massor underhållning, supergod mat, dansuppträdanden, sång och tävlingar. Vi fick lära oss hur man dansar riktigt Rarotongan dans och det gick väldigt snabbt kan jag lova men dansarna var riktigt grymma!

Efter två helt underbara veckor på Rarotonga åkte vi tillbaka till L.A för att spendera våra sista dagar där. Kameran användes dock inte lika flitigt där så det blir inte många bilder därifrån. Jag och Tove hälsade på Emelie som flyttade till L.A i somras så det var jättekul att träffa henne igen! Vi hade en heldag tillsammans så hon visade oss runt lite i Beverly Hills och var hon bodde, sen blev det shopping för hela slanten. Sista dagen var vi på Universal Studios, det var några år sen vi var där sist så det var en hel del nytt. Bäst var nog King Kong 4D, jag var livrädd efteråt så sjukt bra gjort var det, haha.

Sen återstod bara en lång flygning hem till kalla Sverige igen. Men på Arlanda väntade världens finaste pojkvän på mig så humöret var ändå på topp!

Denna resa är ett minne för livet och något jag alltid kommer att bära med mig. Jag har fått uppleva så mycket de här veckorna och träffat så mycket roliga människor att jag inte kan beskriva vad det här har betytt för mig. Rarotonga är definitivt ett ställe jag tänker åka tillbaka till någon gång i livet och jag rekommenderar verkligen att åka dit!