FRÅGOR

"Hej! Jag följer din blogg och har lite frågor :) 
Vart är det du är någonstans? vad gör du där och varför åkte du dit? hur länge ska du vara där? Kram"
 
Fick denna kommentar av en tjej som heter Linnea häromdan och då kom jag på att jag faktiskt inte berättat riktigt vad jag gör här och hur det kommer sig att det blev just Nya Zeeland. Jag höll det hemligt till en början innan vi visste hur det skulle bli med allt och efter att flygbiljetterna var bokade gick allt väldigt snabbt, det var mycket som skulle fixas och hinnas med innan under väldigt kort tid. 
 
Jag flyttade hit till Nya Zeeland för två månader sen och bor nu i Nelson som ligger på den södra ön. Min pappa har kontakter här genom jobbet och åker själv hit och jobbar någon gång om året, det är så han fick kontakt med Bevan, min värdpappa. Efter att jag tog studenten i somras hade ingen aning om vad jag ville göra, jag visste bara att jag ville komma iväg från Sverige och göra något kul. Så min pappa mailade och frågade om det var någon som hade barn och kunde behöva lite extra hjälp och då svarade Bevan samma dag att jag var jättevälkommen hit, och på den vägen är det. Nu är jag här och trivs verkligen hur bra som helst, jag kunde inte hamnat i en bättre familj och Taine är helt underbar! 
 
Tre dagar i veckan jobbar både Jenna och Bevan så då är Taine mitt ansvar hela dagen, jag skjutsar honom till och från daycare, lagar hans mat, städar och lägger honom. Resten av dagarna är jag ledig men det brukar ändå bli så att jag och Jenna hittar på saker så då hjälper jag självklart till med Taine. Var tredje vecka kommer även Bevans yngsta dotter Maia som är sex år och bor hos oss så då tar jag hand om henne med. 
 
Det är planerat att jag ska stanna här i åtta månader, jag har bokat flygbiljett hem i maj igen men den är ombokningsbar om det nu är så att jag vill stanna ännu längre. 
 
Jag hoppas du fick svar på dina frågor. Kram! 
 
mitt lilla monster 

Kommentarer
Postat av: FELICIA

Tack! :D

2012-11-20 @ 19:29:09
URL: http://feliciamasalla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0