EN MÅNAD KVAR


"Vad har du för planer efter studenten? Plugga/jobba/flytta? Har du några tips så dela gärna med dig av dom :)"


Denna kommentar fick jag för några veckor sedan och det var ingen lätt fråga, jag vet knappt svaret själv. Jag vill göra allt på samma gång. Jobba och tjäna ihop massa pengar, ut och resa, plugga utomlands, jobba som au-pair. Men en sak är jag säker på och det är att jag vill komma från Linköping ett tag. Jag vill ut och uppleva saker.

I våras var Linnea och jag inne på att åka till USA och jobba i slutet av sommaren och bo hos hennes släktingar men det blev tyvärr inte av, då det inte löste sig med jobben. Sen fick Carro och jag något ryck härom veckan och blev sugna på att dra iväg till Miami i tre månader och plugga engelska nästa höst/vinter. Så nu håller vi på att kolla upp priser, datum mm.

Samtidigt skulle jag tycka det vore jättekul på att åka iväg som au-pair, antingen till USA eller Australien. Då kommer man iväg själv och får klara sig mer på egen hand än om man åker med en kompis. Men som sagt, jag har inga bestämda planer utan jag tar det lite som det kommer. Just nu är prio ett att jobba så mycket som möjligt i sommar och tjäna ihop pengar som jag kan spara till framtida resor mm. Sedan får vi se vart jag hamnar i höst.

Att plugga vidare är ingenting som lockar just nu eftersom jag inte har någon aning om vad jag vill bli eller jobba med i framtiden. Huvudsaken är att jag följer mina drömmar och gör det jag själv vill. Jag vill inte sitta och tänka tillbaka på mitt liv när jag är 80 år gammal och känna att jag ångrar att jag inte gjorde allt det där jag ville göra. Jag vill verkligen leva livet fullt ut, och det är precis vad jag tänker göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0