CUPCAKE RECEPT

Fick en förfrågan om jag kunde lägga ut recept på mina cupcakes så jag tänkte lägga ut det recept jag oftast använder mig av. Det varierar lite från gång till gång och hur många jag ska göra.
.
Till muffinsen behöver du:
3 st ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
6 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
200 gram smällt margarin

Börja med att sätta ugnen på 200 grader. Blanda först ihop ägg och socker och häll sedan i resten av ingridienserna. Det är viktigt att du blandar noga så jag föredrar att använda en elvisp för att slippa klumpar i smeten. Klicka sedan ut smeten i muffinsformarna och tänk på att inte ta för mycket i varje form eftersom de sväller lite i ugnen. Jag brukar ha dem inne i ca 15 minuter för att få dem lite extra kladdiga i mitten.
.
Till frostingen behöver du:
60 gram mjukt smör
300 gram florsocker
1 msk vaniljsocker
100 gram philadelphiaost
Pressad saft från en halv citron
Valfri karamellfärg / annat färgämne
.
Blanda ihop alla ingridienserna och vispa ordentligt så färgen blir jämn och fin. Det är viktigt att muffinsen har svalnat helt innan du börjar spritsa på cupcakesen så frostingen inte smällter. Dekorera sedan med strössel eller silverkulor.
.
Klart!


Kommentarer
Postat av: DAISY

Åh tack snälla! älskar den :)



- Det där såg inte lite gott ut!

2012-01-15 @ 20:15:29
URL: http://daisykewk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0