MONT SAINT-MICHEL




Hallå där hemma! Vi har haft tre urmysiga dagar på våran semester hitills. Vi har vandrat omkring på alla smågator, legat på stranden, ätit massa god mat osv. Igår var vi även i Normandie och fick lära oss mer om andra världskriget och dagen D, vanligtvis hatar jag sånt men det här var faktiskt väldigt intressant. Vi var på en "bio" liknande grej där dem visade riktiga filmer från invasionen i ett runt rum och helt plötsligt kändes det som om man var mitt i kriget.

Imorn sätter vi oss i bilen igen och åker söderut. Vi har inga riktiga bestämda planer så vi får se vart vi hamnar helt enkelt. Hoppas bara vädret blir lite bättre resten av veckan då det regnat och varit molnigt nästintill hela dan idag. Jag uppdaterar igen nästa gång jag får tillgång till internet. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0