FRANSK MANIKYR

Jag tänkte visa er hur jag gör en enkel och hållbar manikyr. Bäst är det om man har halvlånga naglar för att få ett snyggare resultat. Det behöver inte alls vara så svårt, bara man är noga och låter lacken torka emellan.
.
1. Börja med att rengöra naglarna och ta bort eventuellt gammalt nagellack. Det får inte finnas fett eller smuts på naglarna, då fäster inte lacket lika bra. Sen filar du naglarna i den form och längd du vill ha.
.
2. Ta sedan ett vitt lack och måla tipparna två lager för ett jämnare resultat
.
3. Måla ett lager av ett genomskinligt stärkande lack. Nail Hardener från h&m stärker dina naglar och gör att manikyren håller bättre
.
4. Avsluta med att måla ett lager av överlack. Själv använder jag mig av ett snabbtorkande lack från Brucci som jag köpte i New York, superbra!
.
5. Klart! Glöm inte att smörja in nagelbanden och händerna med en hand- och nagelkräm när du är klar
Mer avancerat än så behöver det inte vara. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: martina

bra inlägg! fler sånna tack :D

2011-08-14 @ 23:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0