MIN BALKLÄNNING

Jag vet att jag undrade lite över din balklänning i våras, men tror aldrig att jag kommenterade något om den. du var hur som helst jättevacker i den och jag undrade bara hur du tänkte när du skulle välja klänning? var du helt säker på vad du ville ha för en? var köpte du din och ungefär hur mycket kostade den? vore jättekul med ett kortare inlägg om balen - även om det nu är några månader sen den ägde rum^^ din blogg är jättefin!

 

Fick denna kommentar av en tjej häromdagen, så jag tänkte att jag skriver lite kort om både balen och min klänning. Baldagen var en av de roligaste och bästa dagarna i mitt liv. Jag minns spänningen och nervositeten hos alla när vi stod utanför ishallen redo för att gå in och visa vad vi tränat inför i ett halvår. Då var det helt plötsligt värt alla de där tidiga träningarna på söndagsmorgnarna när man egentligen inte ville något annat än att ligga kvar i sängen, då spelade det ingen roll hur många gånger du blivit trampad på tårna, varit nära på att ge upp eller hållit på att dö av värmeslag. Nu var det värt varenda svettig sekund där inne. Att sätta nästintill alla danser felfritt med den bästa balpartner du kan tänka dig, den känslan är underbar. Jag ler fortfarande när jag tänker tillbaka på den dagen.

 

Angående min klänning så hade jag ingen aning om vad jag ville ha från början, varken färg eller modell. Jag var och provade en hel del fina klänningar på Bröllopshuset och Partyworld men det var ingen som kändes helt rätt. Men så satt jag en kväll hemma och sökte runt lite på Internet och hittade en tjej som sålde sin balklänning som hon dansade i våren 2009, dessutom bodde hon i Linköping. Hon beskrev klänningen som ”en vacker prinsessliknande balklänning i bra skick”. Jag tog kontakt med den här tjejen och samma vecka åkte jag och mamma iväg och provade klänningen som satt helt perfekt. Pärldetaljerna runt midjan, sidenbandssnörningen i ryggen, tyllet, allt var perfekt. Den var som gjord för mig och en dag senare var den även min. Jag tror jag var lyckligast på jorden när jag hängde upp den i mitt rum den dagen.

 

Jag minns från när min syster dansade bal för två år sen så tog jag kort på en tjej som hade en underbar ljusrosa klänning och la upp den bilden här i bloggen och skrev något i stil med ”Jag har hittat min drömklänning.” Samma dag som jag köpte min klänning letade jag upp den här bilden igen för jag tyckte dem var rätt lika och då såg jag att det var just den klänningen jag precis köpt. Så jag ringde tillbaka till den här tjejen och frågade om hon dansade det datumet som min syster gjorde och då visade det sig att hon var tjejen på bilden. Så det var någon mening med att jag skulle ha just den klänningen.

 

Min klänning är från Mori-Lee och är från början köpt i USA. Därför har jag turen att vara ensam om den då just den modellen inte finns här i Sverige. Jag tror den kostade runt sextusen som ny och vi betalade lite mindre än fyratusen för den. Jag kan tänka mig att fyra-femtusen är normalpris för en klänning här i Sverige.

 

Jag hoppas du fick svar på dina frågor!

 



Kommentarer
Postat av: lisa

eftersom att den är så underbart vacker, ska du använda samma klänning i år igen?

2011-08-26 @ 14:15:26
Postat av: martina

vad fin du var på balen!

2011-08-26 @ 14:19:25
Postat av: svar till lisa

Ja det ska jag! Funderar dock på att bli brunett tills dess så jag inte ser likadan ut som det här året ;)

2011-08-26 @ 15:22:20
URL: http://feliciastolt.blogg.se/
Postat av: svar till martina

Tack så mycket!

2011-08-26 @ 15:22:52
URL: http://feliciastolt.blogg.se/
Postat av: Hanna

2011-08-31 @ 23:11:52
Postat av: Hanna

ja absolut, tack för inlägget! :)

jättekul att läsa och extra roligt att det visade sig vara den där "drömklänningen" - ibland känns det verkligen som att vissa saker här i livet bara är "meant to be" liksom, haha^^ och återigen måste jag bara säga att klänningen verkligen är helt grymt fin, du passar så otroligt bra i den! :)

2011-08-31 @ 23:17:42
Postat av: svar till Hanna

Vad kul att du gillade inlägget!

Tack så mycket, vad glad jag blir! :)

2011-09-01 @ 20:35:51
URL: http://feliciastolt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0